Hyundai Autó Klub
Hírek:
 
*
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktivációs e-mail?
2019. Augusztus 25. - 03:41:00


Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát


Google
Menü









27 vendég, 0 tag
Legújabb hozzászólások
írta dioka7
[Tegnap - 17:08:28]

írta Skagen
[2019. Augusztus 22. - 20:32:55]

írta fbi1984
[2019. Augusztus 17. - 10:15:53]

írta G159
[2019. Július 15. - 21:45:44]

írta KelT
[2019. Július 06. - 11:39:33]

írta espero
[2019. Július 02. - 10:31:20]

írta Lengyel
[2019. Június 27. - 22:12:32]

[2019. Június 15. - 16:18:46]

írta fbi1984
[2019. Május 30. - 22:56:34]

írta Skagen
[2019. Május 27. - 06:10:49]
"Nem a hibáinkból látszik, hogy kik vagyunk.. hanem abból, amit utána teszünk!"
Oldalak: 1 ... 739 740 [741] 742 743 744   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: i30  (Megtekintve 1628249 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
getsee
Tanpályás
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Válasz #11100 Dátum: 2019. Április 28. - 23:00:46 »

Sziasztok,
Egy kis segítséget szeretnék kérni...
Pár napja vásároltunk egy i30-at, külföldről behozott, frissen honosított
A magyar forgalmi és egyéb osztrák papírok szerinti pontos típus 2010.11. hó,FDH típus, 1.6 benzin, 85KW, G4FC motor, ferdehátú, 5 ajtós, 5 manuál sebessége. Osztrák papír szerint comfort fokozat az autón az i30 felirat alatt sport felirat szerepel (ezt nem tudom gyári-e)

A problémám az, hogy ezzel a  85KW-os 1.6os motorral sehol nem találok leírást, adatokat, videót, tesztet semmit. Csak a dízeleket és a 93kwos benzineseket dobálja fel 1,6-nál
Egyedül a Unix,Bárdi ismeri ezt a 86 kwos motort

Esetleg van valakinek ugyanez a típus? Vagy megtud valaki dobni esetleg egy linkkel,teszttel, valamivel erről a motorról? órák óta keresgélem.
Naplózva
kopppány
Fórumfüggõ
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 337


« Válasz #11101 Dátum: 2019. Április 29. - 20:42:53 »

Szia!

Ezzel a motorkóddal 85,90,93KW-os is van.Csodálkozn ék,ha a motorvezélő szoftveren kívül lenne közöttük eltérés.Vannak országok ahol adózás miatt a lebutított változatot is árulták.Ezen kívül majdnem biztos,hogy az osztrák comfort felszereltség más mint a magyar.Ritkán tesztelnek ugyanolyan autót három teljesítmény szinttel.
Naplózva

i30 1,4 comfort  2007 , Honda FR-V dízel 2006
becks8
Tanpályás
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Válasz #11102 Dátum: 2019. Május 06. - 20:55:36 »

Sziasztok

Van egy 2009-es I30 1.4 benzin ami érdekes módon ha 2000 körüli fordulatszámon szeretném tartani a gázt akkor elkezd rángatni, illetve olykor indulásnál valamiért 500-as fordulaton pörög csak.. utána újra indítom akkor már jó.
Esetleg valakinek valami ötlet?

Köszi a válaszokat.
Naplózva
Leon79
Hivatásos
****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 161



« Válasz #11103 Dátum: 2019. Május 07. - 11:16:36 »

Sziasztok

Van egy 2009-es I30 1.4 benzin ami érdekes módon ha 2000 körüli fordulatszámon szeretném tartani a gázt akkor elkezd rángatni, illetve olykor indulásnál valamiért 500-as fordulaton pörög csak.. utána újra indítom akkor már jó.
Esetleg valakinek valami ötlet?

Köszi a válaszokat.
Szia.Nekem volt ilyen gondom,gyertya csere és többszöri prémium benzin tankolása megoldotta a gondot.Shell Vpower 95,Omv maxxmotion 95.Én vagy ezeket vagy a sima 95 öt tankolom.Gyert yában pedig denso ez Japán és Koreai autókhoz való inkább.
Naplózva

2007  Hyundai I30 Comfort  1,4  109LE
combo
Tanpályás
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Válasz #11104 Dátum: 2019. Május 09. - 08:28:24 »

Sziasztok!

Elég nehéz ezen a fórumon keresni, ezért biztos olyat kérdezek, ami ki lett már tárgyalva, elnézést.

Első generációs i30 (vagy i30u) benzines kombi vásárlásán gondolkodom. Összességében tetszik, meg az is, amiket olvastam róla. Egy dolog zavar: Népítéleten és totalcaron is írják, hogy az 1.4 dohc motoros nagyon rövidre van áttételezve, 120 körül pörög 4000-et, és autópályán bömböl a motor. Például itt van róla szó: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2009/07/14/mindenkinek-fontos-a-fogyasztas/
A 20 éves 1.4-es Peugeot 306-om kevesebbet forog ennél, és abban is utálom, hogy autópályán hangos (mert nincs túlzásba vive a hangszigetelés).

Az lenne a kérdésem, hogy az 1.6-os benzines milyen pályán? Arról nem sok mindent találtam. (Csak annyit, hogy 3900-at forog 130-nál.)

Illetve úgy általában, milyennek érzitek a motorzajt autópályatempó nál? Mert könnyen el tudom képzelni, hogy a mostani autómhoz képest csendes, csak az autós újságíróknál más a mérce.

Arra is gondoltam, hogy dízelt veszek, de hétköznapokon csak pár km-eket megyek városban, és a dízel nem kimondottan arra való.

Előre is köszönöm.
Naplózva
kopppány
Fórumfüggõ
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 337


« Válasz #11105 Dátum: 2019. Május 09. - 11:48:38 »

Szia!

A tesztekben azt írják,hogy az 1.6 motor nem sokkal erősebb az 1.4-nél.Az 1.4 100-nál 3000,130-nál 4000 forog.Lehetne halkabb is,de még elviselhető.Az 1.6-ot nem próbáltam.A 2012-től gyártott 1.4-ek már 6-os váltósok,így bitosan halkabbak,de gyengébbek a CO2 kibocsátás miatt.
Naplózva

i30 1,4 comfort  2007 , Honda FR-V dízel 2006
Leon79
Hivatásos
****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 161



« Válasz #11106 Dátum: 2019. Május 09. - 12:07:00 »

Sziasztok!

Elég nehéz ezen a fórumon keresni, ezért biztos olyat kérdezek, ami ki lett már tárgyalva, elnézést.

Első generációs i30 (vagy i30u) benzines kombi vásárlásán gondolkodom. Összességében tetszik, meg az is, amiket olvastam róla. Egy dolog zavar: Népítéleten és totalcaron is írják, hogy az 1.4 dohc motoros nagyon rövidre van áttételezve, 120 körül pörög 4000-et, és autópályán bömböl a motor. Például itt van róla szó: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2009/07/14/mindenkinek-fontos-a-fogyasztas/
A 20 éves 1.4-es Peugeot 306-om kevesebbet forog ennél, és abban is utálom, hogy autópályán hangos (mert nincs túlzásba vive a hangszigetelés).

Az lenne a kérdésem, hogy az 1.6-os benzines milyen pályán? Arról nem sok mindent találtam. (Csak annyit, hogy 3900-at forog 130-nál.)

Illetve úgy általában, milyennek érzitek a motorzajt autópályatempó nál? Mert könnyen el tudom képzelni, hogy a mostani autómhoz képest csendes, csak az autós újságíróknál más a mérce.

Arra is gondoltam, hogy dízelt veszek, de hétköznapokon csak pár km-eket megyek városban, és a dízel nem kimondottan arra való.

Előre is köszönöm.


Szia.
Igen,120-130 nál 4000 a fordulat.Az hogy hangos,hát kinek mi a hangos.Annyira azért nem vészes.Ha esetleg gyárilag nincs motorháztető borítás(nekem sincs) akkor annak beszerelésével lehet halkíttani.Egy ébként elég jó az 1.4 es.Normál használattal (nem pályán)5,7-6,5 literrel el lehet járni.Az 1,6 szerintem többet eszik.
Naplózva

2007  Hyundai I30 Comfort  1,4  109LE
Istvan82
Tanuló vezetõ
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Válasz #11107 Dátum: 2019. Május 09. - 15:02:23 »

Szia,

Nekem 2008-as évjáratú 1.4-es benzines van és valóban 4000-et forog 130-nál. Zaj van, de elviselhető, hiába ezt nem egy utazó limuzinnak szánták, hogy akár több, mint 1000 km-t levezess a pályán egy nap alatt.
A vegyes fogyasztás (javarészt város és pálya, plusz valamennyi főút) nálam 7.2-7.6 között mozog, rátöltéses számolás alapján. Ez szerintem egy 1.4-es 5 sebességes benzines autótól nem rossz.
Vásárlás előtt kérdezz rá, hogy nyúltak-e már a vezérléshez és, hogy milyen olajat használtak előtte és milyen gyakran cserélték? Ezek a motorok érzékenyek az olajra, jellemzően a változó szelepvezérlés t irányító CVVT. Erről szó esik a vezess.hu egyik videójában is, keress rá az "értékbecslő" és "kia ceed" kulcsszavakkal a youtube-on. A kia-ban ugyanez a motor van.
Plusz saját tapasztalat, hogy jól tekergesd meg a kormányt álló helyzetben és fülelj, hogy nem-e halassz v.mit.

Remélem segítettem.
 
Sziasztok!

Elég nehéz ezen a fórumon keresni, ezért biztos olyat kérdezek, ami ki lett már tárgyalva, elnézést.

Első generációs i30 (vagy i30u) benzines kombi vásárlásán gondolkodom. Összességében tetszik, meg az is, amiket olvastam róla. Egy dolog zavar: Népítéleten és totalcaron is írják, hogy az 1.4 dohc motoros nagyon rövidre van áttételezve, 120 körül pörög 4000-et, és autópályán bömböl a motor. Például itt van róla szó: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2009/07/14/mindenkinek-fontos-a-fogyasztas/
A 20 éves 1.4-es Peugeot 306-om kevesebbet forog ennél, és abban is utálom, hogy autópályán hangos (mert nincs túlzásba vive a hangszigetelés).

Az lenne a kérdésem, hogy az 1.6-os benzines milyen pályán? Arról nem sok mindent találtam. (Csak annyit, hogy 3900-at forog 130-nál.)

Illetve úgy általában, milyennek érzitek a motorzajt autópályatempó nál? Mert könnyen el tudom képzelni, hogy a mostani autómhoz képest csendes, csak az autós újságíróknál más a mérce.

Arra is gondoltam, hogy dízelt veszek, de hétköznapokon csak pár km-eket megyek városban, és a dízel nem kimondottan arra való.

Előre is köszönöm.

Naplózva
combo
Tanpályás
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Válasz #11108 Dátum: 2019. Május 09. - 15:28:59 »

Nagyon köszönöm a válaszokat/tippeket mindenkinek. Minden további véleményt szívesen olvasok.

Ma néztem egyet élőben, kívül-belül pozitív csalódás volt, szebb/jobb, mint képeken.
Naplózva
Nevem Senki
Hivatásos
****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 107



« Válasz #11109 Dátum: 2019. Május 10. - 16:40:20 »

...Népítéleten és totalcaron is írják, hogy az 1.4 dohc motoros nagyon rövidre van áttételezve, 120 körül pörög 4000-et, és autópályán bömböl a motor. Például itt van róla szó: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2009/07/14/mindenkinek-fontos-a-fogyasztas/
A 20 éves 1.4-es Peugeot 306-om kevesebbet forog ennél, és abban is utálom, hogy autópályán hangos (mert nincs túlzásba vive a hangszigetelés).

Az lenne a kérdésem, hogy az 1.6-os benzines milyen pályán? Arról nem sok mindent találtam. (Csak annyit, hogy 3900-at forog 130-nál.)

Illetve úgy általában, milyennek érzitek a motorzajt autópályatempó nál? Mert könnyen el tudom képzelni, hogy a mostani autómhoz képest csendes, csak az autós újságíróknál más a mérce.
Léteznek hangszigetelő anyagok, lehet belőlük tenni a tűzfalra, az ajtókba, a padlólemezre, a csomagtartóba, a dobbetétre, a tetőre és máris sokkal kevesebb zaj fog bekerülni az utastérbe :) .
Naplózva

Hyundai Lantra J2 1.6 16V 1995 :jee:
becks8
Tanpályás
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Válasz #11110 Dátum: 2019. Május 12. - 08:39:38 »

Sziasztok

Alufelnit szeretnék vásárolni, most amit én láttam, hogy az én autómra ha minden igaz 5/114.3/67 15x6.5 et 35-45 ami jó.(I30 2009 1.4)
Általában a találatoknál mikor tipusra is keresek rengeteg 71 meg 73 a középfurat és mégis azt írja, hogy jó az autóra mikor márkára szűrök.
Elég kevés 67-es furatszámút találtam de ott meg az et46.
Kezdek teljesen összezavarodni . :felad:

Valaki esetleg eltudná magyarázni, hogy akkor mit is kell nézni, hogy jó legyen?!

Köszönöm a válaszokat.

Naplózva
kopppány
Fórumfüggõ
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 337


« Válasz #11111 Dátum: 2019. Május 12. - 11:31:23 »

Szia!
Abban az esetben,ha a középfurat nagyobb mint 67mm,illesztőgyűrűt kell venni.PL:középfurat a kerékagyon 67,a felnin76mm,akkor egy 67x76 illeszőt kell a felnibe tenni.Ezeket olcsón adják,van ahol jár a felnihez.De ha nagyon megtetszik egy felni,aminek 65mm a furata az sem gond,kiesztergálják 67-re,bár ezt ritkán teszik.A gyári ET amúgy 47,szerintem 38-50-ig jó a kocsira.15" acélfelni mellé általában 16" alufelnit szoktak venni,azzal jobban néz ki a kocsi.Persze az drágább is,nehezebb is,a gumi is többe kerül.Valamit valamiért.
Naplózva

i30 1,4 comfort  2007 , Honda FR-V dízel 2006
G159
Tanpályás
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Válasz #11112 Dátum: 2019. Május 13. - 07:05:54 »

Üdvözlöm!
Az új i30 kapcsán van kérdésem (ilyet rendeltem i30 T-GDI 1.4 DCT Comfort Kombi).
Ezekben a guminyomás mérés nem szenzoros. Kerék forgási sebességből számolja ki. Van valakinek ezzel tapasztalata? Eddig csak nyomás szenzorossal találkozta az ismeretségi kőrben. Ez talán pontosabb, de vannak saját hátrányai, ahogy olvastam róla.

Előre is köszönöm
« Utoljára szerkesztve: 2019. Május 13. - 07:28:20 írta G159 » Naplózva
kopppány
Fórumfüggõ
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 337


« Válasz #11113 Dátum: 2019. Május 13. - 12:28:23 »

Üdv!
Nincs tapasztalatom,én is csak olvastam róla.Nekem az indirekt (ahol nincs minden kerékben szenzor a szelepben)jobban tetszik mint a direkt, mert az indirekt rendszerű költséghatékon yabb ha valaki téli-nyári garnitúrát használ.Mert fel lehet tenni a téli kereket szenzor nélkül,de akkor nézhetjük a hibajelet a műszerfalon.Az tán meg 4-5 évente új jeladókat kell venni,mert lemerül bennük az elem.
Naplózva

i30 1,4 comfort  2007 , Honda FR-V dízel 2006
szlobee
Tanpályás
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Válasz #11114 Dátum: 2019. Május 14. - 14:57:23 »

Sziasztok!

1.6 GDI benzines G4FD motorkód 180.000Km-el. 1000-1500 km-ként elfogyaszt kb 4dl olajat, ez normális? Olajfolyást nem tapasztalok, kék füst nincs, tömítéseknél száraz.
Kompressziót még nem mérettem. Van esetleg valakinek ötlete mi lehet a fogyás oka? Vagy merre tapogatózzak? Előre is köszönöm.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 739 740 [741] 742 743 744   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.23 | SMF © 2015, Simple Machines | TinyPortal v0.9.8 © Bloc

Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
Az oldal 0.096 másodperc alatt készült el 28 lekéréssel.