Hyundai Autó Klub
Hírek:
 
*
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktivációs e-mail?
2019. Július 22. - 08:27:42


Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát


Google
Menü









36 vendég, 0 tag
Legújabb hozzászólások
írta G159
[2019. Július 15. - 21:45:44]

írta robikahun
[2019. Július 11. - 15:40:48]

írta KelT
[2019. Július 06. - 11:39:33]

írta espero
[2019. Július 02. - 10:31:20]

írta kopppány
[2019. Június 30. - 11:02:30]

írta Lengyel
[2019. Június 27. - 22:12:32]

[2019. Június 15. - 16:18:46]

írta fbi1984
[2019. Május 30. - 22:56:34]

írta kopppány
[2019. Május 28. - 13:52:15]

írta Skagen
[2019. Május 27. - 06:10:49]
"Nem a hibáinkból látszik, hogy kik vagyunk.. hanem abból, amit utána teszünk!"
Oldalak: 1 ... 740 741 [742] 743   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: i30  (Megtekintve 1594289 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
kopppány
Fórumfüggõ
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 335


« Válasz #11115 Dátum: 2019. Május 14. - 19:19:15 »

Szia!

Vannak olyan motor gyártók,ahol ez még megengedett olajfogyasztás .(persze mert nem tudnak vagy nem akarnak jobbat csinálni).A Hyundai nem ezek közé tartozik.Az olajfogyasztás függ a használattól is,autópályán jobban fogy mint városban.18000 0 km nem a világvége,de ha nem a megfelelő olajat adták neki akkor abból lehet olajlehúzó gyűrű leragadás.A szelepszár szimering is meg szokott keményedni,ennyi már elég ahhoz,elfogyjon 4dl olaj úgy,hogy a motor nem füstöl.0w30,5w30-nál nem szabad sűrűbb olajat használni,az nem tesz jót a mai szorosan illesztett motoroknak.(a Szuzuki 1,2-es szívómotorjána k a gyári olaja 0w16.)A döntés a Tiéd,vagy öntögetsz,vagy javítatod.
Naplózva

i30 1,4 comfort  2007 , Honda FR-V dízel 2006
szlobee
Tanpályás
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Válasz #11116 Dátum: 2019. Május 15. - 09:38:58 »

Köszönöm a választ! Mit ajánlsz, méressek egy kompressziót amiből kiderül a gyűrű kopás vagy letapadás? Vagy egyből vigyem márkaszervízbe ahol kivizsgálják a problémát?
Melyik a JÓ hyundai márkaszervíz? Ahol értenek is hozzá...
Naplózva
kopppány
Fórumfüggõ
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 335


« Válasz #11117 Dátum: 2019. Május 15. - 12:11:02 »

Szia!

 Szakértelem és korrekt hozzáállás a lényeg,nem a márkaszerviz.H ány km-t teszel meg kb.1 év alatt?Mert ha mondjuk 10000-t,akkor elfogyaszt mondjuk ez alatt 4-5 liter olajat,az legyen 15000 Ft.A javítás meg 150000Ft?Első körben hívj fel 1-2 szervizt,kérj ár ajánlatot hibafeltárásra .Lehet,hogy lesz olyan szerviz aki szerint 4 decivel nem érdemes foglalkozni.Sz ervizt nem tudok ajánlani,amit tudok magam csinálom,amit meg nem tudok,általában mindig más.
Naplózva

i30 1,4 comfort  2007 , Honda FR-V dízel 2006
szlobee
Tanpályás
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Válasz #11118 Dátum: 2019. Május 15. - 15:41:15 »

Nyilván, én is ennek a híve vagyok! De csak egy éve tulajdonom az autó és nincsenek tapasztalataim szerviz téren, se üzemelés téren. Most meg hiba van!
Laikusként ha fogyassza az olajat az valahol kormolódik leég (gyertyáknál, katalizátoron keresztül a kipufogón át) ezzel nem csak rongálom tovább az állapotát?
Naplózva
Asdi25
Tanpályás
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Válasz #11119 Dátum: 2019. Május 15. - 18:09:59 »

Sziasztok. Tudna valaki segíteni abban h egy gépkönyv kellene nekem 2009-es Hyundai I30 cw-hez letölthető verzióba. Előre is köszönöm
Naplózva
kopppány
Fórumfüggõ
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 335


« Válasz #11120 Dátum: 2019. Május 15. - 18:21:28 »

Semmi kétség árt neki.Tájékozód j,gyűjts rá lóvét és ha találsz egy jó szakit,csináltasd meg,mert látom addig úgy sem nyugszol meg.Nem vagyunk egyformák,van aki leszarom tablettát szed hasonló esetekre.
Naplózva

i30 1,4 comfort  2007 , Honda FR-V dízel 2006
Domoben
Tanpályás
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Válasz #11121 Dátum: 2019. Május 22. - 12:14:06 »

Sziasztok,

Van egy 2010-es i30 CW 2.0 benzines autóm (180e km-rel) a kuplung elkezdett "ciceregni" üresben, ill. felengedett kuplungnál. Kuplung kinyomócsapágy problémára gyanakodtam, elvittem szervízbe.

A szervízben azt mondták, hogy ki lehetne cserélni az egész kuplung szettet is akár, de ez tapasztalatuk szerint nem fogja végérvényesen megszüntetni a problémát, hanem az pár hét múlva újra jelentkezni fog, mivel ez HYUNDAI TÍPUSHIBA...

Az a kérdésem, hogy ez tényleg így van, vagy csak nem akart eleget keresni a szerelő, hogy megcsinálja a cserét? Érdemes lenne elvinnem egy másik / akár márkaszervízbe? Egy kuplung szett csere azért nem olcsó mulatság...

A válaszokat előre is köszönöm,
üdv: Bence
Naplózva
robikahun
Hivatásos
****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 234



« Válasz #11122 Dátum: 2019. Május 22. - 13:10:14 »

Sziasztok,

Van egy 2010-es i30 CW 2.0 benzines autóm (180e km-rel) a kuplung elkezdett "ciceregni" üresben, ill. felengedett kuplungnál. Kuplung kinyomócsapágy problémára gyanakodtam, elvittem szervízbe.

A szervízben azt mondták, hogy ki lehetne cserélni az egész kuplung szettet is akár, de ez tapasztalatuk szerint nem fogja végérvényesen megszüntetni a problémát, hanem az pár hét múlva újra jelentkezni fog, mivel ez HYUNDAI TÍPUSHIBA...

Az a kérdésem, hogy ez tényleg így van, vagy csak nem akart eleget keresni a szerelő, hogy megcsinálja a cserét? Érdemes lenne elvinnem egy másik / akár márkaszervízbe? Egy kuplung szett csere azért nem olcsó mulatság...

A válaszokat előre is köszönöm,
üdv: Bence

Szia! Másik autónál is cicereg, a kinyomócsapágy . Gondolom még a gyári kuplung van benne,ha nem zavar attól a kis bajától elmegy. Ha cserés lesz a kuplung úgyis cserélni kell a csapágyat is.
Naplózva

Aki 50 méternél többet gyalogol az csavargó!



2007-es   i30 1.4 B.
Skagen
Fanatikus fórumozó
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 888



« Válasz #11123 Dátum: 2019. Május 22. - 14:16:28 »

Sziasztok,

Van egy 2010-es i30 CW 2.0 benzines autóm (180e km-rel) a kuplung elkezdett "ciceregni" üresben, ill. felengedett kuplungnál. Kuplung kinyomócsapágy problémára gyanakodtam, elvittem szervízbe.

A szervízben azt mondták, hogy ki lehetne cserélni az egész kuplung szettet is akár, de ez tapasztalatuk szerint nem fogja végérvényesen megszüntetni a problémát, hanem az pár hét múlva újra jelentkezni fog, mivel ez HYUNDAI TÍPUSHIBA...

Az a kérdésem, hogy ez tényleg így van, vagy csak nem akart eleget keresni a szerelő, hogy megcsinálja a cserét? Érdemes lenne elvinnem egy másik / akár márkaszervízbe? Egy kuplung szett csere azért nem olcsó mulatság...

A válaszokat előre is köszönöm,
üdv: Bence
Ha cicereg, akkor kezdi megadni magát, vagy kopott vagy korrodált. Ki kell cserélni, amíg be nem áll, meg nem szorul.

Hogy a kuplungcsere nem kis összeg, azt cáfolnám, mivel ősszel cseréltettem, olaj-szűrő cserével (azt én vittem) és komplett kuplungszett + hátsó főtengely szimering + munkadíj volt 90ezer, tehát kb. 80 a kuplungszett és a szerelése.
Autóalkatrész árakat a neten találsz (Unix, Bárdi stb.) a Sachs és a Valeo a gyári beszállító, a kettő közül valamelyik van benne, ezek ára 80e, de ez ne  rémítsen meg, minden valamire való szerelőnek van kedvezménye, ami akár 55-60% is lehet a feltüntetett árból + a kb. 40 a munkadíj (felénk ennyiért csinálják).
Szakszervizbe semmi esetre se vidd, mert 15e a rezsióradíj és a kuplungcsere nem két perc, általában egy napos meló (váltót ki kell szerelni stb.). Szóval ha eddig nem volt szerelőd, akkor keress!

ui: Ha minden igaz a kinyomóhoz is szét kell szedni, a szimeringcseré hez szintén, ezt mind egy munkadíjjal letudható, ha úgy jársz el, ahogy én.
« Utoljára szerkesztve: 2019. Május 22. - 14:19:43 írta Skagen » Naplózva

Ide mások sok okos, olykor felesleges dolgot írnak.
Vmaczy
Tanuló vezetõ
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


« Válasz #11124 Dátum: 2019. Május 24. - 15:14:57 »

Szia!

A tesztekben azt írják,hogy az 1.6 motor nem sokkal erősebb az 1.4-nél.Az 1.4 100-nál 3000,130-nál 4000 forog.Lehetne halkabb is,de még elviselhető.Az 1.6-ot nem próbáltam.A 2012-től gyártott 1.4-ek már 6-os váltósok,így bitosan halkabbak,de gyengébbek a CO2 kibocsátás miatt.


A 2012-től gyártott 1.4-ek már 6-os váltósok, és úgyanúgy 4000-t pörög 130km/h-nál
Naplózva
kopppány
Fórumfüggõ
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 335


« Válasz #11125 Dátum: 2019. Május 25. - 08:37:11 »

Kösz,ezt nem tudtam.De akkor minek a hatos váltó?
Naplózva

i30 1,4 comfort  2007 , Honda FR-V dízel 2006
Skagen
Fanatikus fórumozó
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 888



« Válasz #11126 Dátum: 2019. Május 25. - 08:49:10 »

Akkor kiegészíteném: tudtommal már az 1. gen-ben is volt 6-os váltó, mégpedig a cseh gyártásúakban (u jelzés) és valóban a szekvenciát nem módosították, ugyanúgy ment 5-ben és 6-ban is, tehát nem hozták lejjebb az áttételeket. A 2.gen-ben (2012-től) már érezhetőbb, de ott se sokat dob a 6. sebesség.

Btw a motor erőssége és a váltó áttételezése nem nagyon függ össze abban a tekintetben, hogy mindkét motornál ugyanott kell váltani, de az 1.6 jóval erősebb és alacsonyabb fordulaton is leadja a nyomatékot, nem véletlen, hogy nem is nagyon van piacon, kevésbé válnak meg tőle, mint az 1.4-től, de kevesebbet is gyártottak belőle.
« Utoljára szerkesztve: 2019. Május 25. - 08:51:11 írta Skagen » Naplózva

Ide mások sok okos, olykor felesleges dolgot írnak.
Levy79
Tanpályás
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Válasz #11127 Dátum: 2019. Május 26. - 09:02:16 »

Sziasztok!

Autó vásárlás előtt állok, kinézett autó I30. Sajnos csak 2,2millió áll rendelkezésre és az újabb típus tetszik nagyon.
220 ezer kilométer soknak mondható? Megtekintéskor mire érdemes nagyon odafigyelni? Sajnos szerelővel nem tudok menni.
Válaszokat előre is köszönöm!
Naplózva
kopppány
Fórumfüggõ
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 335


« Válasz #11128 Dátum: 2019. Május 26. - 09:36:13 »

Szia!

Milyen évjárat?Benzines?
Naplózva

i30 1,4 comfort  2007 , Honda FR-V dízel 2006
Levy79
Tanpályás
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Válasz #11129 Dátum: 2019. Május 26. - 11:44:12 »

Szia. diesel 2012-től benzinesre sajnos nincs keret mert azok 2,5 milliónál kezdődnek illetve egyik ismerős által kapott infó hogy ebből az érjárattól az 1,4 -esek motor hibásak.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 740 741 [742] 743   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.23 | SMF © 2015, Simple Machines | TinyPortal v0.9.8 © Bloc

Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
Az oldal 0.053 másodperc alatt készült el 27 lekéréssel.