Hyundai Autó Klub
Hírek:
 
*
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktivációs e-mail?
2020. Szeptember 26. - 03:32:48


Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát


Google
Menü









45 vendég, 0 tag
Legújabb hozzászólások
[Tegnap - 23:19:55]

írta Sopánka
[Tegnap - 14:59:58]

írta kopppány
[2020. Szeptember 22. - 19:55:45]

írta Danev831
[2020. Szeptember 22. - 18:59:07]

írta Sopánka
[2020. Szeptember 22. - 15:27:56]

írta kopppány
[2020. Szeptember 07. - 21:03:22]

[2020. Augusztus 27. - 23:06:33]

írta Procolus
[2020. Augusztus 23. - 19:48:08]

írta nyaki
[2020. Augusztus 15. - 21:57:00]

írta Procolus
[2020. Július 05. - 22:13:25]
"Nem a hibáinkból látszik, hogy kik vagyunk.. hanem abból, amit utána teszünk!"
Oldalak: 1 ... 32 33 [34] 35   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: i20  (Megtekintve 157614 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Procolus
Úrvezetõ
***
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 51


2018 Hyundai i20 GO


« Válasz #495 Dátum: 2020. Július 09. - 22:52:19 »

Persze.De csak ha a jobb alsó állásba van fordítva a kapcsoló. Amúgy bármelyik állásnál tudod kapcsolni a klíma kapcsolóját.
Szerintem nem egészséges a motor indítással együtt a klímát is indítani.
értem akkor erre oda figyelek köszi az infót.
Naplózva

Hyundai i20 GO 1.25 benzin
2018-as évjárat
Skagen
Fanatikus fórumozó
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 908



« Válasz #496 Dátum: 2020. Július 10. - 05:39:57 »

Köszönöm a jótanácsokat.
De nekem ebben a kocsiban manuális klímám van,és még nem jutott eszembe belső hőmérőt venni,így hát maradok a saját hülyeségemnél.
Először magam mellett fújatom 1-es fokozaton a ventillátorral a hideg levegőt,később pedig legfelső állásba teszem a szellőző rostélyt.
Ha nagyon lehül a beltér,egyszerűen kikapcsolom Ez előzéseknél is beválik,mert a klíma nagyon lefojtja a motort.
Ez az én tapasztalatom.
Üdv.
Bocs, digitem van, de nyilván a kék-piros sáv nagyjából lineáris, 16-30 fok közt működik szinte minden klíma.
köszi a tapasztalatoka t.
végül is a klimakompreszo rt szeretném kímélni.
ez a be ki kapcsolás árt e neki ?
vagy jobb ha folyamatosan be van kapcsolva.
én maradok az ablakra irányított hűtésnél.de ennél a típusnál ha a levegő az ablakra van irányítva akkor bekapcsolja a klímát.
ha úgy hagyom akkor indításkor egyből megy a kompresszor, ez árt neki ?
Kisebb motoroknál érezhetőbb a fojtása a klímának, így előzésnél visszanyersz némi erőt, ha kikapcsolod, de nyilván vezetési stílus függő is.
A hirtelen ki-be kapcsolás nyilván nem tesz jót semmilyen hosszüzemű berendezésnek, de attól nem lesz baja, ha időnként kapcsolgatod.
Naplózva

Ide mások sok okos, olykor felesleges dolgot írnak.
Procolus
Úrvezetõ
***
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 51


2018 Hyundai i20 GO


« Válasz #497 Dátum: 2020. Július 10. - 22:46:01 »

Köszönöm a jótanácsokat.
De nekem ebben a kocsiban manuális klímám van,és még nem jutott eszembe belső hőmérőt venni,így hát maradok a saját hülyeségemnél.
Először magam mellett fújatom 1-es fokozaton a ventillátorral a hideg levegőt,később pedig legfelső állásba teszem a szellőző rostélyt.
Ha nagyon lehül a beltér,egyszerűen kikapcsolom Ez előzéseknél is beválik,mert a klíma nagyon lefojtja a motort.
Ez az én tapasztalatom.
Üdv.
Bocs, digitem van, de nyilván a kék-piros sáv nagyjából lineáris, 16-30 fok közt működik szinte minden klíma.
köszi a tapasztalatoka t.
végül is a klimakompreszo rt szeretném kímélni.
ez a be ki kapcsolás árt e neki ?
vagy jobb ha folyamatosan be van kapcsolva.
én maradok az ablakra irányított hűtésnél.de ennél a típusnál ha a levegő az ablakra van irányítva akkor bekapcsolja a klímát.
ha úgy hagyom akkor indításkor egyből megy a kompresszor, ez árt neki ?
Kisebb motoroknál érezhetőbb a fojtása a klímának, így előzésnél visszanyersz némi erőt, ha kikapcsolod, de nyilván vezetési stílus függő is.
A hirtelen ki-be kapcsolás nyilván nem tesz jót semmilyen hosszüzemű berendezésnek, de attól nem lesz baja, ha időnként kapcsolgatod.
köszi az infót
Naplózva

Hyundai i20 GO 1.25 benzin
2018-as évjárat
emilh
Úrvezetõ
***
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 53



« Válasz #498 Dátum: 2020. Július 11. - 18:47:31 »

...
én maradok az ablakra irányított hűtésnél.de ennél a típusnál ha a levegő az ablakra van irányítva akkor bekapcsolja a klímát.
...

Ez ki lehet kapcsolni:
levegő ablakra, vent. max fordulaton, 5* megnyomni a belső keringetés gombját, villan néhányat  és kész.
A klímás topicban volt régebben, kipróbáltam, működik.
Naplózva

i20 Elegant 1.25HP
Procolus
Úrvezetõ
***
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 51


2018 Hyundai i20 GO


« Válasz #499 Dátum: 2020. Július 12. - 20:56:30 »

...
én maradok az ablakra irányított hűtésnél.de ennél a típusnál ha a levegő az ablakra van irányítva akkor bekapcsolja a klímát.
...

Ez ki lehet kapcsolni:
levegő ablakra, vent. max fordulaton, 5* megnyomni a belső keringetés gombját, villan néhányat  és kész.
A klímás topicban volt régebben, kipróbáltam, működik.
szia
az nagyon jó ha kilehet kapcsolni.
nem szeretném ki kapcsolni .lehet meg van oka miért így találták ki.most már nem csodálkozok fura beállítástól az a bizonyos 1500U/min után....  :nemtom:
Naplózva

Hyundai i20 GO 1.25 benzin
2018-as évjárat
hopihe30
Fórumgazda
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Nő
Hozzászólások: 11.316



WWW
« Válasz #500 Dátum: 2020. Július 17. - 09:30:29 »

köszi a tapasztalatoka t.
végül is a klimakompreszo rt szeretném kímélni.
ez a be ki kapcsolás árt e neki ?
vagy jobb ha folyamatosan be van kapcsolva.
én maradok az ablakra irányított hűtésnél.de ennél a típusnál ha a levegő az ablakra van irányítva akkor bekapcsolja a klímát.
ha úgy hagyom akkor indításkor egyből megy a kompresszor, ez árt neki ?

Most egy kicsit én is beleugatok ebbe a klíma kérdésbe. Alapvetően Skagennel egyetértek. Én is a szélvédőre irányítom a klímát, mert különben arcüreg, homloküreg és középfül gyulladásom lesz, kb 5 perc alatt. Vannak olyan tanok, miszerint elreped a szélvédő, de ennek semmi köze a klímához, ezer sztorit tudok repedt szélvédőről ahol a klíma be se volt kapcsolva, és olyat is ahol be volt, mégse repedt el. Meg hasonló átfedéések.

A többi felmerült téma, hogy mi a jó a klímának....

Tökmindegy neki, hogy kapcsolgatod-e vagy sem, hiszen nem megy a kompresszor mindig. Kapcsolgatja saját magát ki és be, mert ha folyamatosan járna, akkor jégtömb lenne rajta, és aztán kellene magát lekapcsolni, vagy tönkremenne. Sokszor így is van, de ne menjünk ebbe bele áramlástanilag, nem érdemes.

A motor se attól fog megförmedni, hogy be van kapcsolva a klíma, mert indításkor mindent lekapcsol az autó, csak indítja a motort. Nem véletlen hallgat el a rádió se. Amúgy is manuál esetén elindítja a klímát indítás után, ha szélvédőre van irányítva, mert ilyen a természete, kivéve persze ha megcsináltatta d, hogy ne tegye, de gyárilag indítja a klímát is.

Érkezéskor érdemes kikapcsolni a klímát, hosszabb járatás illetve út esetén legalább 10 perccel érkezés előtt, hogy a jég leolvadjon, a kondenzvíz távozzon, száradjon, megelőzve ezzel a penész megtelepedését, és a bűz kiakalulását a rendszerben. Ádázabb szakik szerint akár még fűtést i s óvatosan tehetnénk rá. Mondjuk ez már kicsit sok lenne szerintem, hiszen ha órákig klímáztunk, akkor nyilván kint sincs hideg és leizzadunk mint a szaunában.

Ezeket az infókat nem az ujjamból szoptam, hanem a suliban és a műhelyben tanultam. De nyilván mindenkinek más a tapasztala.
Naplózva

Kitalálni.... azt a legkönnyebb. Csináld meg! *** Hyundai Klub

2004. Jégkék Accent 1.3 LS benzin 270.000 km (Kék Villám)
2005. ZődKék Tucson 2.0 CRDi 130.000 km (Julcsi)
Procolus
Úrvezetõ
***
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 51


2018 Hyundai i20 GO


« Válasz #501 Dátum: 2020. Július 17. - 14:46:18 »

köszi a tapasztalatoka t.
végül is a klimakompreszo rt szeretném kímélni.
ez a be ki kapcsolás árt e neki ?
vagy jobb ha folyamatosan be van kapcsolva.
én maradok az ablakra irányított hűtésnél.de ennél a típusnál ha a levegő az ablakra van irányítva akkor bekapcsolja a klímát.
ha úgy hagyom akkor indításkor egyből megy a kompresszor, ez árt neki ?

Most egy kicsit én is beleugatok ebbe a klíma kérdésbe. Alapvetően Skagennel egyetértek. Én is a szélvédőre irányítom a klímát, mert különben arcüreg, homloküreg és középfül gyulladásom lesz, kb 5 perc alatt. Vannak olyan tanok, miszerint elreped a szélvédő, de ennek semmi köze a klímához, ezer sztorit tudok repedt szélvédőről ahol a klíma be se volt kapcsolva, és olyat is ahol be volt, mégse repedt el. Meg hasonló átfedéések.

A többi felmerült téma, hogy mi a jó a klímának....

Tökmindegy neki, hogy kapcsolgatod-e vagy sem, hiszen nem megy a kompresszor mindig. Kapcsolgatja saját magát ki és be, mert ha folyamatosan járna, akkor jégtömb lenne rajta, és aztán kellene magát lekapcsolni, vagy tönkremenne. Sokszor így is van, de ne menjünk ebbe bele áramlástanilag, nem érdemes.

A motor se attól fog megförmedni, hogy be van kapcsolva a klíma, mert indításkor mindent lekapcsol az autó, csak indítja a motort. Nem véletlen hallgat el a rádió se. Amúgy is manuál esetén elindítja a klímát indítás után, ha szélvédőre van irányítva, mert ilyen a természete, kivéve persze ha megcsináltatta d, hogy ne tegye, de gyárilag indítja a klímát is.

Érkezéskor érdemes kikapcsolni a klímát, hosszabb járatás illetve út esetén legalább 10 perccel érkezés előtt, hogy a jég leolvadjon, a kondenzvíz távozzon, száradjon, megelőzve ezzel a penész megtelepedését, és a bűz kiakalulását a rendszerben. Ádázabb szakik szerint akár még fűtést i s óvatosan tehetnénk rá. Mondjuk ez már kicsit sok lenne szerintem, hiszen ha órákig klímáztunk, akkor nyilván kint sincs hideg és leizzadunk mint a szaunában.

Ezeket az infókat nem az ujjamból szoptam, hanem a suliban és a műhelyben tanultam. De nyilván mindenkinek más a tapasztala.
köszi az infókat
Naplózva

Hyundai i20 GO 1.25 benzin
2018-as évjárat
h_niko
Tanpályás
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Válasz #502 Dátum: 2020. Július 31. - 17:02:37 »

Sziasztok!
Kinéztem (neten) egy használt Hyundai i20 1.25 Comfortot, 2012/10. havi, 150.000 körüli kilométerrel. Ismerős dolgozik a kereskedésben ahol van, úgyhogy leinformáltam mielőtt egyáltalán megnézném.
Azt mondta kicsit hangos a motor, és hogy ez sok i20-nál előjön kb. 130.000 km környékén.
Hozzátette, hogy laikusnak valószínűleg fel sem tűnne a "zaj" de ők már sokat láttak, és így kihallják...
Valaki tapasztalt ilyet? Mi lehet a gond, és valóban típushiba? Így kicsit elvette a kedvem, pedig nagyon tetszenek az i20-asok, viszont új autóba jelenleg nem ruháznék... és a környéken (Vas) nem túl nagy  felhozatal.
Köszönöm, ha valaki tud infóval szolgálni!
Naplózva
kopppány
Fórumfüggõ
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 379


« Válasz #503 Dátum: 2020. Augusztus 01. - 12:50:19 »

Sziasztok!
Kinéztem (neten) egy használt Hyundai i20 1.25 Comfortot, 2012/10. havi, 150.000 körüli kilométerrel. Ismerős dolgozik a kereskedésben ahol van, úgyhogy leinformáltam mielőtt egyáltalán megnézném.
Azt mondta kicsit hangos a motor, és hogy ez sok i20-nál előjön kb. 130.000 km környékén.
Hozzátette, hogy laikusnak valószínűleg fel sem tűnne a "zaj" de ők már sokat láttak, és így kihallják...
Valaki tapasztalt ilyet? Mi lehet a gond, és valóban típushiba? Így kicsit elvette a kedvem, pedig nagyon tetszenek az i20-asok, viszont új autóba jelenleg nem ruháznék... és a környéken (Vas) nem túl nagy  felhozatal.
Köszönöm, ha valaki tud infóval szolgálni!



Szia!

Az első generációs i30 dettó ilyen.Ezek szerint az i20 is ilyen.Amúgy nem vészes,hozzá lehet szokni.
Naplózva

i30 1,4 comfort  2007 , Honda FR-V dízel 2006
RGábor
Tanpályás
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Válasz #504 Dátum: 2020. Augusztus 03. - 06:15:38 »

lehet a vezérműlánc?
Naplózva
kopppány
Fórumfüggõ
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 379


« Válasz #505 Dátum: 2020. Augusztus 03. - 13:47:55 »

Szia!

A vezérműláncnak csörgő hangja van ha megnyúlik,onnan lehet tudni,hogy megérett a cserére.Ez már álló helyzetben,alapjáraton is hallható,ha van rá füle valakinek.Soka n úgy gondolják,a láncot nem kell cserélni,az erősebb a szíjnál,nem szakad el soha.Azért hiszik ezt mert a régi szép időkben nem silány bicikli láncot alkalmaztak a gyárak,hanem bivaly kétsoros láncot vagy fogasláncot amit tényleg nehezen lehetett elszakítani,de még azok is megnyúltak egy idő után.Addigra meg már úgy is az egész motort fel kellett újítani.Ugyana kkor vannak vezérműszíjak amik elmennek 150 ezret szép csendben,vannak láncok amik 50 ezret sem bírnak.
Naplózva

i30 1,4 comfort  2007 , Honda FR-V dízel 2006
Skagen
Fanatikus fórumozó
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 908



« Válasz #506 Dátum: 2020. Augusztus 03. - 21:54:03 »

Sziasztok!
Kinéztem (neten) egy használt Hyundai i20 1.25 Comfortot, 2012/10. havi, 150.000 körüli kilométerrel. Ismerős dolgozik a kereskedésben ahol van, úgyhogy leinformáltam mielőtt egyáltalán megnézném.
Azt mondta kicsit hangos a motor, és hogy ez sok i20-nál előjön kb. 130.000 km környékén.
Hozzátette, hogy laikusnak valószínűleg fel sem tűnne a "zaj" de ők már sokat láttak, és így kihallják...
Valaki tapasztalt ilyet? Mi lehet a gond, és valóban típushiba? Így kicsit elvette a kedvem, pedig nagyon tetszenek az i20-asok, viszont új autóba jelenleg nem ruháznék... és a környéken (Vas) nem túl nagy  felhozatal.
Köszönöm, ha valaki tud infóval szolgálni!



Szia!

Az első generációs i30 dettó ilyen.Ezek szerint az i20 is ilyen.Amúgy nem vészes,hozzá lehet szokni.
nem ilyen, mai napig halkan ketyeg, ráadásul dízel...
Naplózva

Ide mások sok okos, olykor felesleges dolgot írnak.
kopppány
Fórumfüggõ
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 379


« Válasz #507 Dátum: 2020. Augusztus 03. - 22:40:47 »

Szia!

Dízelben még nem ültem,úgyhogy arról nem tudok semmit mondani.
Naplózva

i30 1,4 comfort  2007 , Honda FR-V dízel 2006
Procolus
Úrvezetõ
***
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 51


2018 Hyundai i20 GO


« Válasz #508 Dátum: 2020. Augusztus 04. - 21:15:10 »

Lakhelyemhez közel van olyan i20 ,Meghallgattam nincs hangja.

Véleményem szerint azért adták be a kereskedésbe mert valami történt vele ,ne vedd meg keress másikat.

https://www.youtube.com/watch?v=2RJepSFdT3M
Naplózva

Hyundai i20 GO 1.25 benzin
2018-as évjárat
RGábor
Tanpályás
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Válasz #509 Dátum: 2020. Augusztus 05. - 07:30:31 »

Szervusztok!
vélemény...tap asztalat van?
HYUNDAI i20 1.0 T-GDi LP LED (2016–)

köszi: G.

üzenet összevonva: 2020. Augusztus 05. - 07:33:41
Koppánynak köszönöm a választ!
 :) RG.
« Utoljára szerkesztve: 2020. Augusztus 05. - 07:33:41 írta RGábor » Naplózva
Oldalak: 1 ... 32 33 [34] 35   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.23 | SMF © 2015, Simple Machines | TinyPortal v0.9.8 © Bloc

Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
Az oldal 0.149 másodperc alatt készült el 28 lekéréssel.