Hyundai Autó Klub
Hírek:
 
*
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktivációs e-mail?
2020. November 25. - 21:07:56


Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát


Google
Menü









18 vendég, 0 tag
Legújabb hozzászólások
írta Kalmito
[Ma - 11:16:44]

írta fbi1984
[2020. November 13. - 20:59:07]

írta Predator
[2020. November 07. - 18:01:50]

írta Mahoni79
[2020. November 06. - 13:19:53]

írta Procolus
[2020. Október 23. - 19:23:48]

írta Sopánka
[2020. Október 02. - 13:23:16]

írta Sopánka
[2020. Október 02. - 13:21:57]

írta kopppány
[2020. Szeptember 22. - 19:55:45]

írta Danev831
[2020. Szeptember 22. - 18:59:07]

írta Sopánka
[2020. Szeptember 22. - 15:27:56]
"Nem a hibáinkból látszik, hogy kik vagyunk.. hanem abból, amit utána teszünk!"
Oldalak: 1 ... 103 104 [105] 106   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fogyasztással, üzemanyaggal kapcsolatos kérdések  (Megtekintve 442213 alkalommal)
: Dietetika
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
pandamaci
Fórumfüggõ
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476



« Válasz #1560 Dátum: 2014. Február 19. - 17:35:43 »

A legpontosabb fogyasztás mérés az üres tankig történik. Dízelnél mondjuk kellemetlen, mert azután légteleníteni is kell.

1. egy kannába töltesz 10 liter üzemanyagot, kimérve mérőedénnyel, mert a kutak is csalnak 1-2%-ot (azt gondolom tudod melyik irányba).
2. addig mész amíg kiürül a tank, megáll az autó
3. beletöltöd a 10 litert a tankba, nullázod a Km. számlálót
4. addig mész, amíg kiürül a tank, megáll az autó (de közben azért töltsd újra a kannát :-))
5. felírod a 10 literrel megtett Km-ert (nevezzük d-nek)

A fogyasztás: 1000 / d



Ez egyrészt szintén pontatlan, másrészt sok kényelmetlensé ggel jár, és káros az autónak .
(ha hagyod kifogyni, benzinpumpa ,,szárazon,, fut ami ugye nem válik előnyére..után a meg jön az önindítóval köszörülés)
bónuszplusz: ha valami tuti kis forgalmi dugóban alagutban stb fogy ki, vagy esetleg utána el sem indul :)

Én egyszer írtam majd egy évig: 35lit/700 km 40lit/680km.. 36 lit/690km..stb stb mindig amivel tele lett,és napi számláló hol állt.
Na , ebből kikerekedett 5,7lit/100km éves össz.átlag, mindenféle közlekedést belevéve

Erre azért lehet adni de ez sem labor mérés, mivel km óra is kb 5öt csal, meg kutnál is van tűrés, meg meddig csepegteted tele..ha már valaki nagyon belemegy az elméletbe..:)

Aztán azt is hozzáteszem , az 5,7es éves átlagban az is bent van, ha országúton megyek 90-100zal ,akkor 4,5 körül beéri, ha városban télen pusztítom, akkor meg néha 6,5is kellhet neki..

/1,5crdi getz nyugis vezetés, kis autó, kis étvágy  :)


Naplózva
Pabló
Hivatásos
****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 235



WWW
« Válasz #1561 Dátum: 2014. Február 19. - 17:44:34 »


Szerinted álló motornál, milyen az alapjárat?  rotfl  :drinks:

Egy újabb agymenés a témában:  :hi:


Én arra gondoltam, hogy a pillangószelep ézékelő jelszintjét úgy is lehet mérni.
Az csak egy dolog, hogy áll a motor.
Naplózva

Hyundai Atos Prime 2000 (sajnos eladva) :-(
Hyundai Matrix 1.5crdi 2002

http://pablo83.weebly.com/
Pabló
Hivatásos
****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 235



WWW
« Válasz #1562 Dátum: 2014. Február 22. - 19:41:40 »

Tegnap előtt kicseréltem az üzemanyag szürőt, lehet nem volt tökéletes.
Mintha jobban menne az autó.
Hidegen igaz még mindig úgyanúgy megáll.
Jó lenne tudni ennek a tps szenzor értékét, mire is kellene állítani.
Még elgondolkoztam a kipufogón is,mert azt már tapasztaltam, ha ott nem okés valami na akkor ehet aztán.
Régebben mikor trabim volt, az a kipufogó végett simán dupláját betörölte.
Pedig a füst kijött rajta, de mégse volt benne valami okés.
Naplózva

Hyundai Atos Prime 2000 (sajnos eladva) :-(
Hyundai Matrix 1.5crdi 2002

http://pablo83.weebly.com/
Pabló
Hivatásos
****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 235



WWW
« Válasz #1563 Dátum: 2014. Február 24. - 15:23:51 »

Eddigi tapasztalatok alapján meglett a gondom.
Ha minden igaz a szűrő szívatott, tegnap mentem annyit mint máskor egy fél tankal szoktam elmenni.
és alíg látszik meg a tankjelzőn.
Ezek szerint valami üzemanyagnyomá s gondot okozhatott.
Most már csak arra lenne jó rájönni, hogy hidegen miért áll le.
Plusz 10 fokban már nem áll meg, ennek hol lehet a szivatója, vagy ezt mi okozhatja?
A tps szenzor lehet, hogy még nincs beállítva helyesen?
Naplózva

Hyundai Atos Prime 2000 (sajnos eladva) :-(
Hyundai Matrix 1.5crdi 2002

http://pablo83.weebly.com/
Turbós sanyi
Fórumfüggõ
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 370



« Válasz #1564 Dátum: 2014. Február 24. - 15:36:51 »

A leállást okozhatja a Hőmérséklet jeladó is!! Főleg hideg indításnál. A fogyasztásba is nagyba bele szól. Hisz ő ad jelet az Ecunak a motor hőmérsékletről . Ergo Ha fals jelet ad pl üzem meleg motornál is hideg jelet küld akkor az Ecu bedúsít mintha hideg indítás lenne így többet locsol be a hengerekbe!!!. Nekem is volt ilyen hidegen nehezen indult meg leállt és nem győztem újra indítgatni. 10 foknál semmi gond nem volt!!! Hisz az a hőmérséklet adott egy motor beindításához.
Naplózva

Hyundai S Coupe Gt 1.5 Turbo :bye:
Pabló
Hivatásos
****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 235



WWW
« Válasz #1565 Dátum: 2014. Február 24. - 16:31:13 »

A leállást okozhatja a Hőmérséklet jeladó is!! Főleg hideg indításnál. A fogyasztásba is nagyba bele szól. Hisz ő ad jelet az Ecunak a motor hőmérsékletről . Ergo Ha fals jelet ad pl üzem meleg motornál is hideg jelet küld akkor az Ecu bedúsít mintha hideg indítás lenne így többet locsol be a hengerekbe!!!. Nekem is volt ilyen hidegen nehezen indult meg leállt és nem győztem újra indítgatni. 10 foknál semmi gond nem volt!!! Hisz az a hőmérséklet adott egy motor beindításához.

Ez igaz.
Cseréltem is már vízhőfok jeladót.
Sajna nem jött össze, változatlan a helyzet.
Naplózva

Hyundai Atos Prime 2000 (sajnos eladva) :-(
Hyundai Matrix 1.5crdi 2002

http://pablo83.weebly.com/
Turbós sanyi
Fórumfüggõ
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 370



« Válasz #1566 Dátum: 2014. Február 24. - 17:24:53 »

Vákum probléma is lehet. De akkor 10 fokba is szívatna. De egy próbát meg ér átnézni....
Alapjárati motor kipucolás. De szerintem azon túl vagy.. Lussta vagyok vissza olvasni bocsi XD
Naplózva

Hyundai S Coupe Gt 1.5 Turbo :bye:
Pabló
Hivatásos
****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 235



WWW
« Válasz #1567 Dátum: 2014. Február 24. - 17:53:07 »

Vákum probléma is lehet. De akkor 10 fokba is szívatna. De egy próbát meg ér átnézni....
Alapjárati motor kipucolás. De szerintem azon túl vagy.. Lussta vagyok vissza olvasni bocsi XD


Ami cserélhető, és kipucolható, az szerintem megvan!  :D
Vákumcsöveket kicseréltem.
Naplózva

Hyundai Atos Prime 2000 (sajnos eladva) :-(
Hyundai Matrix 1.5crdi 2002

http://pablo83.weebly.com/
Turbós sanyi
Fórumfüggõ
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 370



« Válasz #1568 Dátum: 2014. Február 24. - 19:31:17 »

Keresgettem a neten. Lehet tényleg el van állítva a TPS. ITt egy beállítási leírás. Jó nem Hunyadihoz de hát ha lesz belőle ötlet!


Fojtószelep-potméter beállitása ...

Amik szuksegesek hozza:
-Multimeter , amin jo az ellenalas meres es folytonossag vizsgalo
-Hezagmero amibe van 0.3mm-es , 0.65mm-es , 0.9mm-es hezagmero
Akkumulator sarut leveszed
Szethuzod a TPS csatlakozojat , ha meg nem huztad szet (vagyis nem tudod , hogyan kell) , akkor lehet , hogy konnyebben szet tudod huzni alulrol , egy aknabol.
Ezutan beteszel egy 0.65mm-es hezagmerot a gazpedalkar utkozteto csavar es a gazpedalkar koze. (2. Abra)
Meglazitod a TPS ket csavarjat
A multimetert folytonossag vizsgalo allapotba kapcsolod (Tehat amikor sipol ha osszeerinted a ket vezeteket). Rateszed a C es D kapcsokra a muszer ket vezeteket. (1. Abra)
Ilyenkor a szenzort addig kell mozgatni a helye’n jobbra balra , amig a muszer elhallgat es nem sipol, tehat szakadt allapotot jelez a muszer. (4. Abra) Meghuzod a TPS csavarjait.
Beteszel most egy 0.9mm-es hezagmerot. Itt nem szabad sipolnia a muszernek (Ugyanugy C es D kapcsokon merunk, 0.65-os hezagolot termeszetesen ki kell venni)
Beteszel most egy 0.3mm-es hezagmerot. Itt sipolnia kell a muszernek (Ugyanugy C es D kapcsokon merunk, es elotte a 0.9mm-es hezagolot ki kell venni)
Ha valamelyik lepes nem passzol , tehat sipol ott ahol nem kene , es nem sipol ott ahol kene , akkor a 3 fajta vastagsagu hezagmerovel addig jatszunk , míg a fent leirtakat be nem tudjuk allitani)

Tehat roviden 0.65mm-nél nincs sipolás , 0.9mm-nél nincs sipolás , 0.3mm-nél van sipolás (Mind a 3 meres a C es D kapcsok kozott tortenik)


 

A következő leírás arra való, hogy megállapítsuk, hogy a szenzor jó-e
(Míg a fenti leírás csak a helyes beállítást taglalta)

(3. Abra )Eloszor a C es D kapcsok kozott merunk , eloszor 0.3mm-es hezagoloval , ilyenkor az ellenalasnak 0-500 Ohm kozott kell lennie. Utana kicsereljuk a 0.3mm-es hezagolot 0.9mm-esre , ilyenkor vegtelen ellenalast kell mernunk (A multimeter ilyenkor csak egy 1-est mutat.) Ezutan a C es A kapcsok kozott merunk , semmilyen hezagolot nem szabad betenni ! Itt 3.5-6.5 kilo ohm kozott kell lennie a mert erteknek. Ezutan a C es B kapcsok kozott merunk. Nem szabad hezagolonak itt sem bent lenni az utkozo csavarnal , a szenzor alap allapotban all , a mert ertek 0-500 Ohm kozott van. Majd ezutan kezzel a gazkart maximalis allasba allitjuk , a mert erteknek 3.5-6.5 kilo ohm kozott kell lennie.


Link : http://ssgti.uw.hu/tips.htm
Naplózva

Hyundai S Coupe Gt 1.5 Turbo :bye:
Pabló
Hivatásos
****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 235



WWW
« Válasz #1569 Dátum: 2014. Február 24. - 21:01:09 »

Keresgettem a neten. Lehet tényleg el van állítva a TPS. ITt egy beállítási leírás. Jó nem Hunyadihoz de hát ha lesz belőle ötlet!


Köszi!
Hátha, végülis alapokban talán megegyezik.
Igaz az enyém csak 3 vezetékes, de gondolom itt a test, és a poti azon lába közt kell mérni ellenállást ami változik, vagy lehet inkább 12v-és változó érték között.
Azt már megtaláltam, hogy melyik adja ki a jelet az ecu felé.
Egy próbát megér.
Ha mégse lesz jó visszaállítom ugyanide.
Naplózva

Hyundai Atos Prime 2000 (sajnos eladva) :-(
Hyundai Matrix 1.5crdi 2002

http://pablo83.weebly.com/
Pabló
Hivatásos
****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 235



WWW
« Válasz #1570 Dátum: 2014. Február 26. - 21:34:41 »



Ma rámértem az én tps-emre.
Az enyém pont fordított működésű.
Akkor ezt hogyan is kéne beállítani?
Ez akkor ad nem szakadt jelzést mikor alaphelyzetben van.
Mikor rányomom, akkor ad szakadt jelzést.
Meg a másik érdekesség,miokozhat olyant, hogy nehezebben melegszik üzemi hőfokra a motor?
Termosztát már lett cserélve, elméletileg ez jó, és úgy is tűnik hogy lezár, hűtő felé, csak egyik cső melegszik, másik hideg hideg motornál.
Gondolom ehhez a tps-nek semmi köze nem lehet.
« Utoljára szerkesztve: 2014. Február 26. - 21:37:33 írta Pabló » Naplózva

Hyundai Atos Prime 2000 (sajnos eladva) :-(
Hyundai Matrix 1.5crdi 2002

http://pablo83.weebly.com/
hegelaci
Úrvezetõ
***
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 53



« Válasz #1571 Dátum: 2014. Február 26. - 22:50:16 »



Ma rámértem az én tps-emre.
Az enyém pont fordított működésű.
Akkor ezt hogyan is kéne beállítani?
Ez akkor ad nem szakadt jelzést mikor alaphelyzetben van.
Mikor rányomom, akkor ad szakadt jelzést.
Meg a másik érdekesség,miokozhat olyant, hogy nehezebben melegszik üzemi hőfokra a motor?
Termosztát már lett cserélve, elméletileg ez jó, és úgy is tűnik hogy lezár, hűtő felé, csak egyik cső melegszik, másik hideg hideg motornál.
Gondolom ehhez a tps-nek semmi köze nem lehet.
Hideg motornál az egyik cső sem lehet meleg kb 70-80 fokig.Valószín ű résnyire nyitva a termosztát.A másik meg azért hideg ,mert áthűl még átér a hűtőn.
Naplózva

Hyundai Matrix 1,8 Gls
Pabló
Hivatásos
****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 235



WWW
« Válasz #1572 Dátum: 2014. Február 26. - 23:27:45 »

Hideg motornál az egyik cső sem lehet meleg kb 70-80 fokig.Valószín ű résnyire nyitva a termosztát.A másik meg azért hideg ,mert áthűl még átér a hűtőn.

Szóval akkor ezért melegszik annyira nehezen fel a motorom.
És ez lehet magyarázat is, hogy rövid távon miért eszik mégtöbbet.
Máskor sokkal gyorsabban be szokott melegedni.
Naplózva

Hyundai Atos Prime 2000 (sajnos eladva) :-(
Hyundai Matrix 1.5crdi 2002

http://pablo83.weebly.com/
Pabló
Hivatásos
****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 235



WWW
« Válasz #1573 Dátum: 2014. Február 27. - 23:36:05 »


Ma megnéztem a vízcsöveket pontosan.
Motor még nem volt üzemmeleg felső cső hűtőig meleg, az alsóba van a termosztát, az hideg.
Akkor ez mit jelent?
Mégse lehet jó a termosztát?
« Utoljára szerkesztve: 2014. Február 27. - 23:40:03 írta Pabló » Naplózva

Hyundai Atos Prime 2000 (sajnos eladva) :-(
Hyundai Matrix 1.5crdi 2002

http://pablo83.weebly.com/
Pabló
Hivatásos
****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 235



WWW
« Válasz #1574 Dátum: 2014. Március 07. - 00:15:53 »

Tegnap kicseréltem a termosztátot, nagyon úgy tűnik, hogy az nem zárt le tökéletesen, pedig nemrég volt kicserélve.
Most ez is megodódott.
Most már csak azt kellene kideríteni, hogy mi okozza a hidegen való leállást.
Első indításnál, hidegen lefojtja a motort annyira vissza szabályoz.
Lehet még mindig a tps szenzor mutatt nagy értéket a számítógép felé?
Pillangószelep teljesen zárt álapotában, voltban mérve 0.4V-ot mutat.
Üzemanyag fogyasztás gond szépen megoldódott, eddig úgy néz ki.
Köszönöm mindenkinek a hasznos tanácsokat.
Jó hogy van itthon ilyen fórum.  :D
Naplózva

Hyundai Atos Prime 2000 (sajnos eladva) :-(
Hyundai Matrix 1.5crdi 2002

http://pablo83.weebly.com/
Oldalak: 1 ... 103 104 [105] 106   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.23 | SMF © 2015, Simple Machines | TinyPortal v0.9.8 © Bloc

Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
Az oldal 0.147 másodperc alatt készült el 27 lekéréssel.