Hyundai Autó Klub
Hírek:
 
*
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktivációs e-mail?
2019. Augusztus 25. - 03:41:57


Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát


Google
Menü









27 vendég, 0 tag
Legújabb hozzászólások
írta dioka7
[Tegnap - 17:08:28]

írta Skagen
[2019. Augusztus 22. - 20:32:55]

írta fbi1984
[2019. Augusztus 17. - 10:15:53]

írta G159
[2019. Július 15. - 21:45:44]

írta KelT
[2019. Július 06. - 11:39:33]

írta espero
[2019. Július 02. - 10:31:20]

írta Lengyel
[2019. Június 27. - 22:12:32]

[2019. Június 15. - 16:18:46]

írta fbi1984
[2019. Május 30. - 22:56:34]

írta Skagen
[2019. Május 27. - 06:10:49]
"Nem a hibáinkból látszik, hogy kik vagyunk.. hanem abból, amit utána teszünk!"
Oldalak: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 154   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Diesel szakrendelés  (Megtekintve 752618 alkalommal)
: Kardiológia II.
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Robis
Mazsola
**
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 49



« Válasz #1110 Dátum: 2010. Augusztus 30. - 10:21:05 »


Egészségedre!


Na szóval, az autóm, gyönyörűen teljesített a héten. Nyíregyháza oda-vissza+a sallang. A megbarkácsolt relé hibátlanul működik. Ez a jó része.
De azt szégyenletesne k tartom, hogy a "márkaszervíz", egy 5200 Forintos alkatrészt nem tud beszerezni több mint egy hete. Egyszerűen megbocsájthata tlan, hogy nincs igazi magyarországi képviselet, raktárkészlet. állítólag Szlovákiából érkezik az alkatrész. De hol van Szlovákia? egy másik földrészen, Ausztráliával határos? Szoktam onnan rendelni dolgokat, többnyire 1-2 nap alatt itt van (CD, memóriakártya, stb). Egyszerűen vicc, hogy ilyen olcsó vackokat, nem tartanak készleten a szervizek. Ez a relé nekik 3000 forintba van. 8 évet lehúztam egy márkakereskedé sben, most az ország legnagyobb Autóvárosa. Nálunk ilyen nem fordulhatott elő. Na mindegy, egyelőre működik a relé, remélem a héten meglesz és végre összerakhatom a kocsit, mert most egy kicsit szét van szedve a műszerfal alja. Dynojet, még egyszer köszönöm a szakszerű segítséget.  :hi:
Szerintem nekem van a padláson ilyen relé ;)

1000 + postáért  :$

Az nagyszerű lenne, ha elküldenéd nekem. A munkahelyi címem, itt át tudom venni.
Amara Magyarország Kft.
Sőregi Róbert
1188 Budapest,
Nagykőrösi u. 124.

Előre is köszönöm.

Robis
Naplózva

Lassan belegurul a kicsikébe a 150 000. kilométer. És mind velem volt.
2003 Accent GLS 1.5CRDI
Army
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 1.531


Hivatásos


« Válasz #1111 Dátum: 2010. Augusztus 30. - 19:05:29 »

Ma postára adtam ajánlva.  :$
Küldtem e-mailt.
Naplózva

Minden napom állandó küzdelem. Evés előtt az éhséggel küzdök, utána meg az álmossággal.

Trajet 2.0i LPG 2000'
queensryche
Úrvezetõ
***
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 97



« Válasz #1112 Dátum: 2010. Szeptember 09. - 19:51:41 »

Ma megérkeztek az alkatrészek a Matrix 1.5CRDI-hez. (vezérműszíj szett csups Japan és Kóraeai alkatrész)
Graf vízpumpa, ha szükséges kicseréljük.

A kérdés az, hogy szükséges-e valami speciális szakértelem a vezérlés cseréjéhez, illetve kellenek-e speciális szerszámok?

A generátor szabadonfutó cseréjéhez a környék legjobb villamossági szerelőjéhez vittem, a végén azt mondta nem bánta volna, ha nem neki kellett volna csinálni. Ebből gondolom nem volt egyszerű.

Esetleg egy jó márkaszervízbe n kb. milyen költsége lenne ennek a műveletnek?  :köszi:
Naplózva

Hyundai Matrix 1.5CRDI  100.000km
DynoJet
Vendég
« Válasz #1113 Dátum: 2010. Szeptember 09. - 20:09:11 »

Ma megérkeztek az alkatrészek a Matrix 1.5CRDI-hez. (vezérműszíj szett csups Japan és Kóraeai alkatrész)
Graf vízpumpa, ha szükséges kicseréljük.

A kérdés az, hogy szükséges-e valami speciális szakértelem a vezérlés cseréjéhez, illetve kellenek-e speciális szerszámok?

A generátor szabadonfutó cseréjéhez a környék legjobb villamossági szerelőjéhez vittem, a végén azt mondta nem bánta volna, ha nem neki kellett volna csinálni. Ebből gondolom nem volt egyszerű.

Esetleg egy jó márkaszervízbe n kb. milyen költsége lenne ennek a műveletnek?  :köszi:

Gyakorlat kell a cseréjéhez, ez magába foglalja a szakértelmet is.
Speciális szerszámok abban kimerülnek a megfelelő csavarokra a megfelelő szerszámok kerüljenek. :)

A generátor szabadonfutó cseréje azért volt problémás, mert nem mindenki rendelkezik azzal a valóban speciális kulccsal amilyen csavar fogja a generátor tengelyére a szabadonfutó.

Vidd el Matyikáékhoz, megcsinálja.
A vezérlés csere belefér 2 órába, ha szükséges a vízpumpa is (szerintem nem) akkor + egy kicsi.
Naplózva
HMX15
Vendég
« Válasz #1114 Dátum: 2010. Szeptember 12. - 08:14:34 »

Jó reggelt Mindenkinek!

Új tagként egy kis segítséget szeretnék kérni.
Egy 2004-es Matrix-om van 1.5. CRDI (3 henger 82LE).

Már régebben észrevettem, hogy különösen nedves időben reggel indulás után (alapjáraton is) nyikorog valami a motor környékén, majd egy idő után abbahagyja. Tegnap azonban a nyikorgás egyre erősebb lett és folyamatos. Ezen kívül tegnap egy leállítás után csak forgatta a motort az önindító, de nem indult be.  Szomorú
Vártam felé 2-3 percet, majd indult rendesen, de a nyikorgás nem szűnt meg. Egyébként rendesen megy, felpörög, stb.

Tavasszal volt vezérmű, vízpumpa csere. A szervízben is mondtam, de akkor nem produkálta....

Merre lehet a hiba?

Előre is köszönöm.

Naplózva
JBela
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 5.078



« Válasz #1115 Dátum: 2010. Szeptember 12. - 09:03:35 »

Szerintem első lépésben nézd meg az ékszijat. Nem laza? Nincs kirepedezve, elöregedve?
Naplózva

http://www.funnycar.hu/

Lehet, hogy Te gyorsan tudsz menni, de én BÁRHOL! :D
:szeret: 2006 Hyundai Tucson 2,0 VGT CRDI 140 Le >200 000 Km :szeret: 1998. Hyundai Galloper Exceed 2.5 TD
HMX15
Vendég
« Válasz #1116 Dátum: 2010. Szeptember 12. - 11:09:31 »

Kösz JBéla!

Megnéztem, szerintem a szíjnak nincs bajai, de biztos ami tuti cserés lesz. Az viszont igaz, hogy a szíj felől jön a hang, de ahogy ismét hallgattam, inkább fémes "nyüszögés" jön belőle.
Naplózva
JBela
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 5.078



« Válasz #1117 Dátum: 2010. Szeptember 12. - 12:05:05 »

Kösz JBéla!

Megnéztem, szerintem a szíjnak nincs bajai, de biztos ami tuti cserés lesz. Az viszont igaz, hogy a szíj felől jön a hang, de ahogy ismét hallgattam, inkább fémes "nyüszögés" jön belőle.
Ha fémes hangot hallasz és amúgyis leszeded a szijat cserénél, akkor szij nélkül kézzel pörgesd meg a generátort, meg amit még hajt a szij. Ha csapágy lesz akkor azt fogod érezni, hallani.
Naplózva

http://www.funnycar.hu/

Lehet, hogy Te gyorsan tudsz menni, de én BÁRHOL! :D
:szeret: 2006 Hyundai Tucson 2,0 VGT CRDI 140 Le >200 000 Km :szeret: 1998. Hyundai Galloper Exceed 2.5 TD
DynoJet
Vendég
« Válasz #1118 Dátum: 2010. Szeptember 12. - 12:06:49 »

Jó reggelt Mindenkinek!

Új tagként egy kis segítséget szeretnék kérni.
Egy 2004-es Matrix-om van 1.5. CRDI (3 henger 82LE).

Már régebben észrevettem, hogy különösen nedves időben reggel indulás után (alapjáraton is) nyikorog valami a motor környékén, majd egy idő után abbahagyja. Tegnap azonban a nyikorgás egyre erősebb lett és folyamatos. Ezen kívül tegnap egy leállítás után csak forgatta a motort az önindító, de nem indult be.  Szomorú
Vártam felé 2-3 percet, majd indult rendesen, de a nyikorgás nem szűnt meg. Egyébként rendesen megy, felpörög, stb.

Tavasszal volt vezérmű, vízpumpa csere. A szervízben is mondtam, de akkor nem produkálta....

Merre lehet a hiba?

Előre is köszönöm.



Szia!
Az ékszíjat automata szíjfeszítő feszíti, elméletileg nem tud laza lenni.
A feszítő rugós mechanikája tud nyüszögni vagy a klímakompressz or ékszíjtárcsája .
Generátor és/vagy a szabadonfutója, szervószivatty ú.

Le kell venni az ékszíjat és beindítani, ha elmúlik a hang akkor egyértelmű valamelyik forgó dolog zajos.
Kézzel egyenként meg kell forgatni, vizsgálni a az alkatrészeket. (feszítőgörgő, generátor és szabadonfutója, szervószivatty ú, klímakompressz or ékszíjtárcsa.

Eredményre fogsz jutni.
Naplózva
Chefman
Vendég
« Válasz #1119 Dátum: 2010. Szeptember 18. - 21:50:04 »

Szép estét mindenkinek !

Jó ideje nem jártam erre, és külön elnézést kérek PEPEPÉCS-től, hogy a lebeszélt találkozó azóta sem jött össze, de pótolni fogom.
Sajnos első sorban egy probléma az ami engem vissza hozott ide a fórumra, végig is olvastam elejétől a végéig a Diesel szakrendelést, ami hasznos mert sok információhoz jutottam.
Mint azt már régebben írtam egy Hyundai Elantra 2.0 CRDI 2003-as évjáratú autónk van. A történet augusztus közepéig nyúlik vissza. A kocsi napi használatban van és nem volt vele eddig semmi gond leszámítva pár kiégett izzót. Augusztus közepén kezdett egy olyan dolog lenni, hogy reggel hidegen egyre nehezebben indult a kocsi. Ez a nehéz indulás a egy idő után nem csak reggelente hideg motornál jelentkezett, hanem már napközben is ha állt a kocsi egy kis ideig. Gondoltam már úgy is aktuális az üzemanyagszűrő cseréje ezért lehet a gond. Augusztus 20-án egy Balatoni úticélról készültünk haza jönni de nem indult a kocsi. Nem volt egyszerű a Balaton parton szerelőt találni aki hadra fogható. Végül a negyedik ember vállalta (az első nem volt otthon a másik kettő részeg volt lévén Szent István ünnepe volt)elvontatta a kocsit a műhelyéhez, leszedte mind a négy hengernél a nyomócsöveket és megforgatta így a motort. Majd a vissza szerelés után elsőre indult a kocsi. Haza tudtunk jönni vele. Megtörtént az üzemanyag szűrő cseréje. indult a kocsi rendesen, majd pár nap múlva újra nehezen indult. Ami feltűnt hogy gyorsításnál hallható volt mintha az üzemanyag csőben levegő buborékok haladnának. A reggeli indítások sokszor csak úgy sikerültek, hogy a közös nyomócső egyik csövét levettem és egyszer megforgattam így a motor aztán vissza szerelés után indult rendben. Megpróbáltuk azt, hogy az üzemanyagszűrő re érkező tömlőt leszedtük és a kisnyomású szivattyúval nyomattuk a tank felől és szemmel láthatóan jöttek ki levegő buborékok belőle. Addig csináltuk még tiszta buborék mentes gázolaj nem jött. Össze szerelés után indult rendben. 1-2 napig rendbe is volt nem volt semmi buborék hang. Aztán újra elő jött a nehéz indulás/nemindulás illetve az a buborékoló hang gyorsításnál a gázolaj cső felől. Újra légtelenítés ezúttal sorban kisnyomású szivattyú utáni tömlő majd szűrő ház tetején egy kis légtelenítő csavar segítségével majd a nagynyomású szivattyúnál és a nyomó csöveknél. Indult megint rendesen, de már délután újra kicsit nehezebben. Most meglátom reggel mi lesz vele. Nem értem a jelenséget hogy kerülhet bele levegő újra és újra. Nem lett hagyva soha, hogy a tank kifogyjon és levegőt szívjon. Az üzemanyag rendszer elméletileg sehol sem szivárog alá másztam és átnéztem végig. Szerintetek mi lehet ennek a jelenségnek az okozója? Csak zárójelben egy ismerős Opel szerelő azt mondja, hogy volt egy Vectrájuk ilyen panasszal és ott is végig néztek minden és állítólag az a résolaj csőnél szívott vissza levegőt. Lehetséges ez? Nem tudom az Opel Common Rail rendszere mennyiben más vagy hasonló. Ki látott már ilyent?
Naplózva
JBela
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 5.078



« Válasz #1120 Dátum: 2010. Szeptember 18. - 21:57:46 »

Nem raktatok egyszer valami kegyszert az üzemanyaghoz? Pl porlaszótiszti tót, teljesitménynö velőt... Ezeknél előfordul, hogy nem birják a a Common Rail nyomását és elgázosodnak. Ilyenkor ugyanezt a jelenséget produkálják. Ráaádásul nagyon nehezen ürül ki a tankból, mert mindig megbújik valahol és elég egy cseppnyi, hogy levegőssé/gázossá tegye a rendszert. Akér 8-10 tankolásig is el lehet szenvedni vele.
Naplózva

http://www.funnycar.hu/

Lehet, hogy Te gyorsan tudsz menni, de én BÁRHOL! :D
:szeret: 2006 Hyundai Tucson 2,0 VGT CRDI 140 Le >200 000 Km :szeret: 1998. Hyundai Galloper Exceed 2.5 TD
Chefman
Vendég
« Válasz #1121 Dátum: 2010. Szeptember 18. - 22:14:37 »

Nálunk van a kocsi másfél éve az idő alatt nem használtunk ilyesmit bele és csak benzinkúton tankoltunk főleg MOL gázolajat.
Naplózva
DynoJet
Vendég
« Válasz #1122 Dátum: 2010. Szeptember 18. - 22:43:10 »

Nálunk van a kocsi másfél éve az idő alatt nem használtunk ilyesmit bele és csak benzinkúton tankoltunk főleg MOL gázolajat.

Amikor nem indul, meg kéne mérni mekkora nyomás épül fel.
Ha nem épül fel az induláshoz szükséges min. 250-350 bar, akkor nem fog elindulni.
Tételezzük fel, hogy a nagynyomású pumpa rendben van, hiszen mikor elindul a kocsi akkor megy...gondolo m gond nélkül.
Tehát a nagynyomású szivattyú "betápjában" a kisnyomású körben van valami hiba.
Vagy a kisnyomású szivattyú nem tökéletes vagy az előrevezető csőnél valahol nem jó a tömítettség.
Ez lehet a tankban a szivattyú és a tankból kijövő csőcsatlakozás között is, főleg inkább azért itt, mert szivárgás nincs a kocsi alatt.
Naplózva
Chefman
Vendég
« Válasz #1123 Dátum: 2010. Szeptember 18. - 22:55:46 »

Ha elindult gyönyörűen megy erőteljesen gyorsul ahogy kell és az alapjárat is rendben van. Arra gyanakodtam én is hogy valahol az előremenőnél lesz valami gond. Mivel a kocsi alatt nem látszik szivárgás lehet ez a tanknál a tápszivattyúnál. A nyomást sajnos nem tudom megmérni, mert nincs műszerem hozzá főleg a nagynyomású részhez .

üzenet összevonva: [time]2010. szept. 19., vasárnap, 08.11.32 GMT-1[/time]
Ma reggel sajnos megint nem indul.... át nézzük újra az egész rendszert, ezúttal a tanktól kezdve.

üzenet összevonva: [time]2010. szept. 19., vasárnap, 11.09.16 GMT-1[/time]
Ma ismét jelentős levegő mennyiség volt a szűrőházban. Leszedtük a szűrőt, átnéztük az összes tömítés. Újra megnéztük a kisnyomású szivattyút nyomja erőteljesen a gázolajat és ha áll akkor sem engedi vissza a nyomást.

Pár kérdés hogy ha jól gondolom az alábbi képen:



kék nyílnál jön be az üzemanyag a kisnyomású szivattyútól, a szűrőn keresztül haladva a piros nyíl irányában megy tovább a nagynyomású szivattyúhoz. A zöld nyíllal jelölt csavarnál légtelenítettünk remélem ott kell, illetve a nagynyomású csöveknél is.
A kérdés az, hogy a sárga nyílnál lévő csatlakozó, a résolajcső lehet mert amit megfigyeltem, hogy a motortól jön vissza egy tömlő ami mintha a résolajcsőtől jönne majd elágazik és az egyik ága ide csatlakozik a sárga nyíllal jelölt csatlakozóhoz a másik ága pedig hátra megy a tankhoz.
Azt persze mondanom sem kell, hogy a légtelenítés után három főtengely fordulat után indult a kocsi és gyönyörűen jár a motorja. járattuk kicsit próbáltuk leállítani majd újra indítani minden alkalommal indult 3-4 főtengely fordulat után.
Most hagyjuk pár órát állni és megnézzük mi történik. Hamarosan jelentkezek a fejleményekkel :-)
« Utoljára szerkesztve: 2010. Szeptember 19. - 15:30:10 írta Chefman » Naplózva
Matyika
Fórumgazda
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Nem: Férfi
Hozzászólások: 13.828


WWW
« Válasz #1124 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 17:55:35 »

Chefman!

Első körben arra szeretnélek kérni, hogy a nagynyomású pumpa után ne nyitogassátok a csöveket. Még alapjáraton is 200 és 300 bar között van a nyomás ezekben a csövekben. Terhelésen jóval 1000 bar fölött. Ekkora nyomáson úgy megy át a gázolaj az ember legkeményebb részén is, mint kés a vajon. Csak szólok, hogy a gyári technológia szerint egy ilyen cső egyszer bontható, aztán csere. Más kérdés, hogy a gyakorlat szerint a többszöri bontást is kibírja, de semmiképpen sem javaslom a naponta többszöri nyitást és zárást.

Probléma:
Nem tudom pontosan mi az oka a nem indulásnak, de azt tudom, hogy a kisnyomású pumpa elvileg légteleníti a rendszert. A 4-6 bar nyomás amit a kisnyomású pumpa tud elégnek kellene, hogy legyen egy légtelenítésre . Üzemanyag szűrő csere után is elég. Tehát az első, hogy üzemanyag nyomást mérni a kisnyomású körben. Valamint még egy gondolat. Nem lehet összefüggés a levegősödéssel, de érdemes megnézni a leállító szeleped állapotát, ami a szívócsonk előtt van. Ha ez a szelep tele van olajos trutyival, akkor nem levegős a rendszered, hanem csak a sokadik indítózásra tud kinyitni a szelep és levegőt adni a motornak. Ha tényleg végig olvastad a dízel szakrendelést akkor találtál erre a szelepre utalást bőven. Én sokkal inkább ezt ellenőrizném, mint a nagynyomású csöveket nyitogatnám.  ;)
Naplózva

Azt értem én, hogy gőzgép. De mitől megy? Hyundai Klub :google:
2003 Accent 1.5 GLS benzin
Oldalak: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 154   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.23 | SMF © 2015, Simple Machines | TinyPortal v0.9.8 © Bloc

Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
Az oldal 0.057 másodperc alatt készült el 28 lekéréssel.